Czary, wróżby, przepowiednie: cała prawda o ezościemie

Posted: 28/07/2013 in NAUKA/CIEKAWOSTKI
Tagi: , , , , ,

Słyszeliście kiedyś o zimnym odczycie? To bardzo znana technika wśród iluzjonistów mentalnych. Polega ona na wykorzystywaniu cech wspólnych wszystkich ludzi, w celu stworzenia wrażenia, że ów mentalista wie o danej osobie wszystko. Mówiąc prościej, jest to złudzenie jasnowidztwa. I właśnie taką metodą w swojej „pracy” posługują się wszystkie wróżki, które odczytują waszą przyszłość z kart. Pora zdemaskować wiedźmy, które naciągają naiwnych, często starych ludzi, wciskając im największe gówno za jak najwyższą cenę.

Ja: Dobrze siedzę, tak? Mogę bokiem?

Wróżka: Oczywiście, mój drogi.

Ja: To co mam robić?

Wróżka: Zaraz przetasuję tarota. Najpierw opłata, bo karty to ENERGIA FINANSOWA.

Ja: Finansowa? Z całą pewnością, proszę pani.

[Wróżka zaczyna tasować karty]

Wróżka: Ojoj, wypadły karty. To bardzo źle wróży, niestety.

Ja:  O nie…  (wewnętrzny mroczny śmiech zła)

Wróżka: Wybierz karty.

Ja: Już, teraz jest ok?

Wróżka: Tak, widzę, że będziesz kontynuował edukację. Widzę tutaj naukę. W przyszłe wakacje będziesz pracował. Widzę też miłość, to będzie kobieta. Zakochasz się w niej, a ona w tobie.

Ja: Wyjechała mi tu pani z rzeczami oczywistymi. Jestem młody, to chyba ogromnie prawdopodobne, że będę kontynuował naukę i szukał pracy w następne wakacje. Tak robi praktycznie każdy nastolatek. Miłość? Strzela pani na zasadzie prawdopodobieństwa. Zasmucę panią, ale właśnie upadła teoria, że każdy kto przychodzi po tarota, chce usłyszeć coś o miłości. To duży błąd, bo ja jej nie szukam. Zastosowana została tutaj technika polepszenia humoru i dania nadziei, co z założenia miało osłabić moje racjonalne myślenie.

Wróżka: KARTY TAROTA SIĘ NIE MYLĄ. Widzę też, że twoja mama przejdzie na rychłą emeryturę.

Ja: Moja mama dopiero zaczęła swoją pierwszą pracę.

Wróżka: KARTY SIĘ NIE MYLĄ.

Ja: Mylą się, mylą.

Wróżka: Widzę też, że jesteś pewny siebie i walczysz o swoje.

Ja: Tak, ale widzi pani to z mojej teraźniejszej postawy, a nie z kart. Imponujący zimny odczyt.

Wróżka: TO NIE JEST ZIMNY ODCZYT. Mogę ci policzyć portret numerologiczny.

Ja: Niech pani liczy. Doda pani cyferki mojej daty narodzin, wyjdzie jakaś liczba i przedstawi mi pani cechy, które do niej pasują.

[Wokół nas zbiera się krąg ludzi, którzy słuchają naszej dyskusji]

Wróżka: Widzisz, wychodzi Ci liczba 8.

Ja: No wiem, liczyłem sobie.

Wróżka: Jesteś pewny siebie, będziesz walczył o swoje do końca. Wróżę ci interesujące życie.

Ja: To też może powiedzieć pani każdemu. Pierwsze cechy wywnioskowała pani znowu z mojej postawy, a to o interesującym życiu można dopasować do wszystkich. W końcu każde życie jest na swój sposób interesujące.

Wróżka: Wynocha.

Ja: Dobrze, ale proszę o zwrot pieniędzy. Okłamała mnie pani.

Wróżka: Nie zwrócę ci pieniędzy.

Ja: Poproszę o pani imię, nazwisko, telefon i adres zamieszkania, abym mógł panią znaleźć za rok i, w razie niespełnienia się przepowiedni, odzyskać moje pieniądze.

Wróżka: WYNOCHA, PRECZ MI STĄD.

Ja: Było fajnie, cześć. [Śmiech ludzi]

Tak wygląda w skrócie moja przygoda z zeszłego weekendu, a było to w Ciechocinku. Jest to miasto seniorów, gdzie ludzie przyjeżdżają do sanatoriów w celach wypoczynkowych. Świetny kąsek dla łakomej wiedźmy. Rozmowa, którą wam przedstawiłem, jest prawdziwa. Zobaczyliście tam nie najlepiej zastosowaną technikę zimnego odczytu. Polega ona na tym, że mówimy danej osobie rzeczy, które pasują do wszystkich. Dla przykładu, chwilę temu sam ułożyłem wróżbę, w tym przypadku dla młodego człowieka. Zobaczcie sami.

Będziesz kontynuował edukację i rozglądał się za pracą. Widzę ciekawe życie w przyszłości. Często zastanawiasz się nad tym, co chcesz robić dalej. Miewasz skłonności do autorefleksji, szukasz szczęścia w życiu, ale nie wiesz, co jest jego źródłem. Zdarzają ci się wahania nastroju, w domu cmasz syf na biurku, co wskazuje na twoje nieuporządkowane życie. Każdego dnia przybierasz maski, aby spokojnie żyć w otoczeniu. Czujesz, że urodziłeś się nie w tych czasach, co trzeba.

Pasuje do was wszystkich, prawda? Na tej samej zasadzie tworzone są gazeciane wróżby. Zróbcie taki test: przeczytajcie bykowi horoskop dla barana. Zobaczycie, że będzie pasował. Takie teksty tworzone są w oparciu o następującą zasadę: „Miewasz smutne chwile, ale umiesz też cieszyć się z życia”. Sami widzicie, jakie to cwane. Nie od dzisiaj wiadomo, że ezościema to dobra fucha, przynosi całkiem niezłe profity. A przecież każdy z was umie przepowiadać przyszłość i odczytywać przeszłość. Przykład? Możecie powiedzieć, że ktoś w mojej rodzinie umarł na serce, prawdopodobnie dziadek lub inna osoba w sędziwym wieku. Znowu pasuje do każdego. A jeśli tego nie pamiętam, zawsze macie drogę ucieczki – zmyślicie, że to było bardzo dawno temu. Sprytne, co?

I pomyśleć, że mamy XXI wiek, a ludzie wciąż wierzą w takie zabobony. Mało tego, niektóre wróżki naprawdę sądzą, że mają dar. Nieświadomie stosują zimny odczyt z elementami gorącego. Ten drugi polega na tym, że pobieramy informacje na bieżąco, podczas rozmowy. Na przykład, gdy zapytamy skromnie ubranego klienta o to, gdzie ostatnio był w wakacje i odpowie, że w Egipcie, możemy wyciągnąć następujące wnioski:

  1. Lubi czasami zaszaleć.
  2. Odkładał na wakacje.
  3. Potrzebował odpoczynku od codzienności.

Sami widzicie, jakie to banalne. Niektórzy po prostu mają większy zmysł spostrzegawczości, a to daje im umiejętności, które wyglądają jak paranormalne. Wróżka z mojej historii nie była zbyt dobra, miała obkute regułki ezoteryczne i głównie na nich bazowała. Dała mi informacje oczywiste i w dodatku pomyliła się. Biedna kobieta, zrobiłem z niej idiotkę na oczach wielu potencjalnych klientów, ale w sumie należało się jej. Wzięłaby się za uczciwą i prawdziwą pracę… Ale nie! Ona woli wykorzystywać starszych ludzi. Nienawidzę takich oszustów, najchętniej wsadziłbym ją za kraty. Dobrego dnia wam życzę.

DODAJ KOMENTARZ

Polub moją działalność: https://www.facebook.com/PatrykPisze

_______________
ZOSTAŃ AKTYWISTĄ SPOŁECZNYM, URATUJ POLSKĘ. PRZYŁĄCZ SIĘ DO OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI I PODEJMIJ WYZWANIE!
Komentarze
  1. Mili pisze:

    Jest mnóstwo oszustów… Ale nie wszyscy są oszustami więc wystrzegaj się bo ktoś cię może przekląć słowem…Każdy z nas wysyła w wszechświat jakaś energię i ona do nas wraca… Byli i tacy co się śmiali na pogrzebach, ale ich życie szybko do pionu sprowadziło. Od wróżek się lepiej trzymać z daleka,Bo lepiej spotkać te wyzyskujące pieniądze niż prawdziwe.

  2. Jak słyszę o wróżkach to mi się śmiać chce!

  3. Crystal pisze:

    Zbyt często wróżki i wróżbici to zwykli oszuści i naciągacze.Tak jak to napisałeś „Niektórzy po prostu mają większy zmysł spostrzegawczości, a to daje im umiejętności, które wyglądają jak paranormalne.”. Nigdy nie byłam u wróżki i nigdy nie zamierzam się do Niej wybrać.Tak samo,nie wierzę w horoskopy,lecz czasem dla zabawy je czytam ,choć nic nadzwyczajnego w nich nie ma.Pozdrowionka : )

  4. Chyba się zajmę predykcją przyszłości, bo to jest bardzo opłacalny biznes.
    A serio, wreszcie ktoś powiedział, jaka to bujda, bo patrząc po tych wszystkich ezokanałach i innych bzdurach bardzo dużo ludzi się na to nabiera. Co oni mają w głowie?

  5. Flores_ pisze:

    Nigdy nie wierzyłam w takie ściemy i zawsze bardzo mnie irytowało, że tak wiele osób daje się nabrać pseudo-wróżkom, przekazując w ich ręce całkiem spore sumy pieniędzy. Dobrze, że publicznie obnażyłeś oszustwa tej kobiety w Ciechocinku, zdecydowanie jej się należało!

  6. Gwiazdka pisze:

    większość ludzi tak czy siak bierze do siebie te wszystkie horoskopy, magiczne wróżby i inne takie; chcą wierzyć w los i przeznaczenie, zamiast po prostu wziąć życie w swoje ręce 😉 to zwykła naiwność i pójście na łatwiznę, ale właśnie tak działa większość ludzi na świecie, szczególnie zaś ci, którzy pokładają nadzieję w wymysłach z gazety albo w słowach wróżki z ulicy.

  7. felicytologia pisze:

    A ja wróżę przyszłość temu blogowi! :))

  8. BonaVonTurka pisze:

    Wszyscy wiedzą, ze wróżki to bzdura. Tak samo jak czarny kot i piątek 13. Ale wprost musimy w coś wierzyć. Mamy to zakodowane. Jedni wierzą w Boga, inni w przepowiednie. Ja też, choć jestem rozsądna, czuję dreszcze, gdy ktoś mówi mi coś w stylu-co osiem lat zdarzy ci się coś strasznego. Ostatni raz miało to miejsce osiem lat temu… W każdej książce jest element „intuicyjny”. Wróżba, przeczucie, które sie spełnia. Ludzie tym karmieni zaczynają wierzyć w takie bzdury. Aby przestali trzeba by było… Nie wiem. Zmienić kawał kultury. Nie ma rady, można się wściekać, ale nie ma rady

  9. Patrycja pisze:

    Ja na szczęscie jestem tą osobą, która przenigdy w takie zabobony nie wierzyła . I nie rozumiem, dlaczego ludzie wydają na takie rzeczy pieniądze, myśląc, że coś w ty jest.

  10. Jet pisze:

    Wróżby są chyba dla ociemniałych, ja w to nie wierzę, śmieszy mnie fakt że ludzie czasem w to wierzą. ciekawy ten weekend miałeś ;))

  11. kociara pisze:

    faktycznie napadleś na kobietę, ale nie wiem, czy to bylo sluszne. No naprawdę, wątpię, żeby w XXI wieku ludzie (ci starsi także) idąc do wróżki nie mieli świadomości, że to nie są faktyczne czary czy przepowiednie, a wydanie na wróżkę pieniędzy to tylko i wylącznie ich decyzja, nikt ich do tego nie zmusza. W tym ezoterycznym biznesie obie strony, klienci także, od dawna zdają sobie sprawę z wielkiej ściemy. Ludzie po prostu muszą mieć w życiu jakieś podniety, więc idą – jedni skakać na bungee, a inni do wróżki 😀

  12. Myosotis pisze:

    nie powiem, taki podstęp wymagał nie lada odwagi z Twojej strony. większość ludzi, jak sam napisałeś seniorów, boi się po prostu urazić drugą osobę. nigdy nie byłam zabobonna. przez 16 lat mojego życia, codziennie rano drogę przebiegał mi mój czarny kot. 3 razy zbiłam lustro (raz samo pękło, bo coś na nie spadło z góry)… a jak widać żyję. bywało tragicznie. ale żyję. i w tej chwili mam się nawet dobrze. moja dawna koleżanka po przeczytaniu horoskopu mówiącego o tym, że może mieć niedługo wypadek na drodze… przez kilka dni udawała chorobę by nie opuszczać swojego mieszkania. chore. ale niestety prawdziwe.
    zastanawia mnie jak oni mogą zbijać na tym takie kokosy… i nadal nie rozumiem. najlepszy jest wróżbita Maciej, który czasem na wizji śmieje się sam z siebie.

  13. Askadasuna pisze:

    Chciałabym Cię poznać, bo wydajesz się po prostu genialny 😀
    Chciałabym też zobaczyć tą sytuację na żywo i minę tej wróżki… Zapewne była bezcenna! 😀

  14. Ty mi tutaj teraz świata do góry nogami nie wywracaj!
    „Widzę też miłość, to będzie kobieta” – cóż za imponujący zmysł dedukcji!
    A tak nawiasem mówiąc, to przeczytałam sobie horoskop na astro.pl, gdzie możesz podać datę urodzenia i wyskoczą ci wszystkie możliwe horoskopy świata. Oczywiście pomińmy fakt, że są one takie same dla ludzi urodzonych dzień przed lub po mnie. Tak czy inaczej, naczytałam się tam tylu wspaniałych rzeczy, że przez chwilę aż się zmotywowałam i miałam ochotę je spełnić (i podzielić się nimi na blogu, ekhem)! Oczywiście w pełni masz rację; to co było tam napisane można zastosować do wielu ludzi.

  15. Nie rozumiem ludzie którzy wierzą w przepowiednie i chodzą do wróżki. Też uważam że to totalna ściema, bo my decydujemy jaka będzie przyszłość, a nie karty. Zdemaskowałeś kobietę i widać było po jej reakcji, że trafiłeś. To są zwykli naciągacze, którzy wyłudzają pieniądze. Najgorsza jest łatwowierność ludzi i to jak szybko potrafią wydawać na głupoty swoje pieniądze.

  16. duń pisze:

    hahaha 😀 dobre! to ją ‚napadłeś’! ale masz rację, należało jej się. wiesz nigdy mnie takie sprawy nie zastanawiały, bo jakoś nie bardzo interesowało mnie, by wybrać się do wróżki, ale masz rację, są pewne regułki, które będą pasować do każdego i można to na różne sposoby wykorzystać…

    CTDP ? co to takiego ? 😀
    w call center pracowałam kiedyś przez miesiąc, to nie dla mnie! ale być może w obecnej pracy będę mieć wyższy etat, więc zostanę 🙂

  17. pecora nera. pisze:

    Cwany jesteś! 😀
    Ktoś mi opowiadał, że jakaś zacna wróżka wywróżyła pewnej dziewczynie, że jej chłopak, z którym była już trochę, oświadczy się, a za dwa lata się pobiorą. Nie sądzę, żeby było to wyjątkowo odkrywcze, zwłaszcza że większość par czeka ok. dwóch lat ze ślubem, bo mają problem z wynajęciem sali weselnej. Ale cóż… Za naiwność i głupotę trzeba zapłacić 😉

  18. koka. pisze:

    Śmieszą mnie ludzie, którzy wiedzą w te wszystkie wróżki i wróżby. Jak zawsze kogoś widzę albo słyszę ich zachwyty, to szczerze im współczują, że są tak naiwni. Wydaje mi się, że czasem przez to wierzenie w to wszystko, mogą coś stracić, co mieliby bez tego przewidywania przyszłości. Dziwię się też, że niektórzy potrafią iść do wróżki, by ta pomogła im podjąć decyzję. To nie jest zdrowe.

  19. Ja bym chciała być mentalistką i robić ludziom wodę z mózgu ;D. Moim zdaniem jest to dar – do wnikliwego patrzenia. Nic więcej.

  20. RademenesII pisze:

    Nie trzeba szukać naiwnych w Ciechocinku. O rozmaitych wróżach i wróżkach piszą w gazetach, Np.maskotką „Faktu” był niegdyś facet o nazwisku Jackowski, miał współpracować z policją, odnajdywać zaginione zwłoki, osoby itd (wyszło w końcu, że nic nigdy nie znalazł, ale przez jakiś czas był nadwornym wróżem redakcji). W telewizji są kanały ezoteryczne i ludzie dzwonią do tych telewizyjnych wróżek, płacąc za połączenie. Zjawisko jest chyba bardziej powszechne teraz, niż w wiekach, kiedy ludzie masowo wierzyli w różne zabobony, a królowie mieli swoich astrologów. Generalnie teraz nie trzeba być nawet dobrym psychologiem, żeby zgrywać jasnowidza. Ludzie chcą chyba wierzyć, że ich życie jest gdzieś zaplanowane, a jeśli wierzą od początku, łykną każdy kit, nawet jeżeli nie jest zbyt wyrafinowany. Zauważ też, że niektórzy wręcz pragną być mamieni. Pragną żeby ich ktoś pogłaskał po główce i powiedział, że będzie dobrze. Ich życie jest tak nudne i szablonowe, że wpisuje się faktycznie w schemat, bo wiadomo, że najczęściej ludzie chcą wiedzieć, czy się zakochają, albo czy będą mieli kasę, czy urodzi im się syn, czy córka…

    – Ojej, widzę w kartach straszną rzecz, w najbliższym czasie straci pani męża!
    – To wiem, interesuje mnie, czy mnie o to oskarżą…

  21. annycek pisze:

    Wróżę przyszłość Twojemu blogowi. Będziesz miał kilka kryzysów, ale pojawią się też chwile popularności. Praca nad artykułami będzie nierzadko ciężka, ale przyniesie Ci wielką satysfakcję oraz poprawi Twoje umiejętności. Masz ciekawe poglądy, co doprowadzi do wielu dyskusji. Wielu będzie się z Tobą zgadzać, ale pojawią się też tacy, którzy zaprzeczą. Liczba spamerów: ograniczona.
    Ech, chciałabym, żeby takie wróżki umiały mi powiedzieć, czy mój laptop będzie się trzymał po zakończeniu gwarancji… To by było chociaż przydatne.
    Zawsze chciałam się wybrać do wróżki:
    – „Widzę też miłość, to będzie mężczyzna. Zakochasz się w nim, a on w tobie.”
    – „Ale wie pani… Nie dałoby się raczej kobiety z tych kart wywróżyć?” 😉

  22. Minka pisze:

    O ‚ezościemie’ można wiele powiedzieć, że jest to temat powszechny i zakazany, że jest to prawda, albo też oszustwo… ja osobiście w to nie wierzę. Historia latających stolików została już dawno przesądzona, ale są ludzie, którzy dalej wierzą w cuda… W sumie szkoda mi ich, ale w pewnym sensie można ich zrozumieć. I tutaj przepraszam wierzących, ale mogę wiedzieć czym te ‚cuda’ różnią się od ‚cudów’ świętych? No chyba tylko tym, że zostały pięknie ubarwione oraz w większości działają na większą skalę -_-. No nic. Trochę się rozpisałam nie na temat, ale gratuluję wizyty u wróżki. Fajny przebieg :D. Należało się.

  23. sapientia pisze:

    W prasie największą karą jest kolumna horoskopów, ludzie tego nienawidzą i dostają tę działkę za to, gdy coś przeskrobią. Generalnie wróżenie polega na obserwacji i działaniu na podświadomość, sposób przewidzenia przeszłości jest wykonywany tak, jak napisałeś, natomiast przewidywanie przyszłości to zgaduj-zgadula. Wróżby sprawdzają się tylko wtedy, gdy nam zapadną w podświadomości i to jest dla nas najgorsze. Wróżki są oszustkami to wiadomo, nie warto słuchać kogoś takiego, wszak przyszłość będzie taka, jaką ją stworzymy MY, a nie jakaś tam stara baba z amuletami i dziwnymi kartami.

Skomentuj

